שינוי עילת סגירת תיק

בניגוד לדעה הרווחת, למעשה משטרת ישראל מנהלת מאגר מידע המחולק למעשה לשני חלקים:

מרשם פלילי – מרשם זה כולל רישומים אודות הרשעות ועונשים של בתי משפט ובתי דין בפלילים בגין עבירות מסוג של פשע ועוון, צווים בגין התחייבות להימנע מעבירה, צווי מבחן, צווים לביצוע של"צ (שירות לתועלת הציבור) וזאת אף אם ניתנו ללא הרשעה, קביעות מהסוג שהנאשם אינו מסוגל לעמוד לדין או כי הוא אינו בר עונשין, החלטות בתי משפט לנוער בעניין קטינים שנקבע כי הם ביצעו עבירות פליליות ועוד.

רישום משטרתי – מרשם זה כולל רישומים פנימיים שהמשטרה מנהלת אודות חקירות ומשפטים תלויים ועומדים (תיקי מב"ד – ממתין לבירור דין), תיקי חקירה שנסגרו מעילות שונות – חוסר עניין לציבור (נסיבות העניין אינן מצדיקות העמדה לדין), חוסר ראיות מספיקות להגשת כתב אישום, סגירת תיק בהסדר מותנה ועוד. ברישומים אלו ניתן לבצע שינוי עילת סגירת תיק.

למידע נוסף על סגירת תיק פלילי.

שינוי עילת סגירת תיק – להתמודד עם הבלבול

בקרב הציבור קיים בלבול רב בנוגע למאגרי המידע אלה, כמו גם ביחס להשלכות הרישומים הנכללים בהם.

המרשם הפלילי כולל רישומים של הליכים פליליים שהסתיימו בהליכים בבתי משפט, לאחר שהוגשו כתבי אישום ואילו הרישום המשטרתי כולל רישומים של המשטרה אודות תיקי חקירה סגורים שלא הוגשו בגינם כתב אישום, ומידע לגבי תיקים פתוחים, שטרם הוחלט בעניינם אם להגיש כתב אישום, או ככל שהוגש כתב אישום, ההליך המשפטי טרם נסתיים. לכן, על מנת להתמודד עם הבלבול ולהצליח לבצע שינוי עילת סגירת תיק, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום

לקבל עזרה מעורך דין מומחה

בכל הנוגע לרישום פלילי ומשטרתי, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה על מנת לנקוט בדרך הפעולה הנבונה לתוצאה מיטבית. פניה אל משרד עורכי הדין מנשה – רון היא הפתרון הטוב ביותר גם בעבורכם בזכות הניסיון, המסירות והמקצועיות.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן