נחקרים באזהרה- כל מה שאתם צריכים לדעת

חקירה באזהרה במשטרה, יכולה להיות מאוד מורכבת עבור כל אדם שמזומן אליה ועל כן, חשוב ביותר שכל אדם שמזומן לחקירה מעין זאת, יפנה כמה שיותר מהר לצורך קבלת ייעוץ וכן ליווי משפטי על ידי עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה. חשוב מאוד לדעת כי הזמנה לחקירה יכולה להתבצע באמצעות הטלפון ועל כן, אם זומנתם לחקירה ולא משנה באיזה דרך, הצעד הראשון והחשוב ביותר שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה שיעשה לכם סדר בדברים, יסביר לכם את המצב ויעניק לכם ייצוג מתאים.

חקירה באזהרה- כיצד היא מתנהלת?

חקירה באזהרה בין חשד בנושא סחר בסמים או בגין כל חשד אחר הנוגע לעבירות כאלה ואחרות, תיפתח בהודעה של אחד מאנשי המשטרה וכן, בפנייה אישית לאדם החשוד בעבירה. בפנייה אישית זאת למעשה מודיעים לאדם כי הוא חשוד בעבירה כזאת או אחרת ויש לו את הזכות להתייעץ עם עורך דין. הדברים אשר נאמרים במהלך החקירה יתועדו והם יכולים לשמש בסופו של דבר כראייה בבית המשפט. בהתאם לחוק כל קצין משטרה או שוטר אשר הוסמכו לכך רשאים לזמן כל אדם לחקירה וזאת בתנאי שקיים יסוד להאמין כי האדם המדובר יכול לשפוך אור אודות נסיבות התרחשות של אירוע פלילי כזה או אחר. חקירה באזהרה תתנהל לרוב באחת מתחנות המשטרה, אך אם השוטר סבור כי אין לנהל את החקירה בתחנת המשטרה מסיבה כזאת או אחרת, הוא יידרש לפרט ולנמק את הסיבות שלו לגורמים אשר ממונים עליו באגף של החקירות הארציות. החוקר נדרש להסביר בצורה הברורה ביותר מהן הזכויות שלו וזאת בהתאם לנוסח המדויק אשר נקבע בחוק.

איזה זכויות יש לאדם שנחקר תחת אזהרה?

חשוב לדעת כי לאדם אשר נחקר תחת אזהרה יש זכויות כגון: הוא יכול לשמור על זכות השתיקה כאשר הוא נחקר וזאת בגין העובדה שהתשובות שלו לשאלות עלולות להפליל אותו. מעבר לכך הוא יכול להתייעץ עם עורך דין פלילי שיבחר. אם הוא מוותר לקבל ייעוץ משפטי הרי שהוא למעשה מעניק את האישור להתחיל בחקירה מבלי שתהיה לאדם זכות לממש את זכות הייעוץ עם עורך דין בשלב מאוחר יותר. מדובר בשלב חשוב ביותר שיש לו השלכות רבות להמשך ההליך ועל כן, חשוב מאוד שכבר בשלב הזה האדם יבחר עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה אשר יסייע לו במה להגיד בחקירה, כיצד להתנהל וכיצד לפעול מתוך הכרות רחבת היקף עם התחום ומתוך ניסיון.

אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין פלילי עבור ייצוג בחקירה באזהרה, כדאי שתבחרו את הטוב ביותר בתחום זה, משרד עו"ד אלון שליכטר.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן