להיגמל מסמים קשים בקלות

גמילה מקוקאין

תסמיני גמילה מסמים הם ההשפעות הגופניות והפסיכולוגיות של הפסקה או צמצום השימוש בסמים. מספר משתנים, כולל סוג החומר בשימוש, משך השימוש בו והמינון הנצרך, עשויים להשפיע על תסמיני גמילה מקוקאין ושאר הסמים. השלב הקשה והלא נוח בטיפול בהתמכרות הוא תהליך הגמילה מסמים. זה מאתגר להפסיק להשתמש בסמים או באלכוהול, והתמודדות עם תסמיני גמילה כאשר אתם עוברים אותם באופן עצמאי, לא עוזרת. לא משנה כמה מאתגר זה עשוי להיות, חשוב להבין שקיימת תמיכה ושאינכם נמצאים בזה לבד. מרכז גמילה ניקה ישראל נמצאים כאן כדי לסייע לכם בכל התהליך, ולספק לכם את כל התמיכה והעזרה לה אתם זקוקים.

אילו הבחנות יש לתהליך גמילה מקוקאין?

לא מתאים להשתמש בביטויים גמילה ושיקום לסירוגין. אבל הם קשורים. ניקוי רעלים הוא תהליך של הוצאת החומרים ממכרים מהגוף. הטיפול של גמילה מקוקאין אינו כרוך רק בניקוי רעלים. עם זאת, זהו השלב הראשוני של ההליך. המונח "גמילה" מתאר את ההשפעות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות בעקבות הפסקה או צמצום השימוש בסמים. תסמיני גמילה הם חלק מניקוי רעלים, ומשטרי גמילה מסייעים בניהולם.

תסמונת גמילה: מה זה?

כאשר מישהו שהפך להיות תלוי בחומר נרקוטי מפסיק במפתיע להשתמש בו או מקטין באופן דרמטי את צריכתו, הוא חווה תסמונת גמילה. תסמיני גמילה יכולים לנבוע ממגוון חומרים ממכרים. חומרים אליהם אתם יכולים לפתח התמכרות חריפה הם:

  • מדכאים של מערכת העצבים המרכזית כוללים אלכוהול, בנזודיאזפינים ואופיואידים
  • ממריצים של מערכת העצבים המרכזית: קוקאין, אמפטמינים ומתאמפטמין
  • ניקוטין

אדם שעובר גמילה מקוקאין עשוי להרגיש די לא בנוח כאשר גופו מנסה להסתגל מחדש למצב בו הוא צריך לתפקד ללא הסם. בנוסף לאי נוחות בבטן, בחילות והקאות, אדם עלול לחוות גם כאבי גוף, חום או קור עזים וכאבי גוף. תופעת לוואי נוספת של גמילה היא עייפות ותשישות יתר. דברים פשוטים או אפילו פשוט להירגע עשויים להיות מאתגרים. ישנם גם תסמינים נפשיים הקשורים לנסיגה. חרדה, פרנויה, דיכאון ועצבנות הם תסמינים אפשריים. כדי לא להישאר עם כל התסמינים הללו לבד, כדאי לקבל תמיכה מקצועית ואישית הזמינה עבורכם במרכז גמילה ניקה ישראל.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן