טיפים למעבר דירה

כאשר מחליטים לעבור דירה רצוי לתכנן ולסדר את כל העניינים מראש. הכול צריך לעבור חלק, בצורה מקצועית ואיכותית וזאת על מנת לא להכביד על עצמנו. לכן, לא צריך לעשות הכול ביום האחרון. ומה בכלל צריך לעשות? במאמר נציג לכם מספר דברים, חלקם בגדר חובה וחלקם בגדר המלצה. אתם כבר תחליטו אם ואיך ליישם את הדברים הללו. מה שבטוח הוא כי יישום הכתוב יתרום למעבר דירה חלק ומהנה. דווקא רוב ההמלצות במעבר דירה אינן קשורות להובלות ספציפית.

חדשנות ועדכון

מעבר דירה היא קודם כל הזדמנות מצוינת להתחיל באורח חיים חדש, להיפטר מהדברים הישנים ולצאת באווירה חדשנית ומרעננת. פשוט לעשות שינוי לטובה. לפני שעוברים דירה חייבים לעדכן את כולם מראש. החברים, הרשויות, חברות התשתיות והספקים. בין היתר חברת החשמל, הגז, התקשורת, הבנק, ספקית האינטרנט וכן את המוסד לביטוח לאומי ומשרד הרישוי אם אתם מחזיקים ברישיון נהיגה. אתם בוודאי רוצים שהדואר יגיע אליכם אל הכתובת החדשה. יש לדרוש מחברות התשתיות השונות לשלוח אל הדירה החדשה טכנאים אשר ידאגו להתקנת החשמל, הגז, הטלפון ועוד. מומלץ לעשות זאת לפני המעבר לדירה החדשה. על מנת שתקבלו דירה מוכנה ומהיום הראשון של המעבר.

בדיקות והכנות

אם בכוונתכם לחדש את הדירה ברהיטים חדשים, מומלץ להזמין אותם מראש. אין צורך סתם להביא את הרהיטים הישנים לדירה החדשה, אלה שיש לדאוג שהרהיטים החדשים יגיעו מראש ישירות לדירה החדשה ולא הישנה. אבל עוד לפני שמכניסים אל הדירה את כל הציוד והרהיטים כדאי מאד לבדוק אותה היטב. ייתכן ותרצו לבצע שיפוצים, תיקונים, הדברה ועוד. בנוסף לכל זאת הכירו את וועד הבית החדש והסדירו איתו את התשלומים עבור ניקיון הבניין. ייתכן כי גם תקבלו ממנו טיפים או מידע שימושי לגבי המקום החדש. מומלץ להגדיל ראש ולבדוק את כל השקעים, תקינות המזגן בכל החדרים ולא לשכוח את המחסן והחנייה הפרטית. בהנחה שהדברים רלוונטיים אליכם.

אריזה בטוחה

התהליך מתחיל באיסוף קרטונים ואריזות. יש לדאוג לקרטונים חזקים וסגורים היטב מכל הצדדים. את הכלים השבירים והציוד יקר הערך יש לאטום בשכבות נייר או בגדים על מנת למנוע שברים. אריזה יציבה ובטוחה רק תקל עליכם ועל שירות הובלות שישרת אתכם. על ארגזים למעבר דירה רשמו את סוג הציוד ומספר החדר אליו הוא מיועד. חברת הובלות תדאג למנוע כמה שיותר תזוזות של הציוד השביר. בכל אופן, ציוד קטן ויקר ערך כמו תכשיטים, מחשבים ניידים או מצלמות מומלץ להעביר באופן עצמאי ולא באמצעות שירות הובלות וזאת על מנת להבטיח שהציוד הקטן הזה לא ייגנב. ניתן גם לחסוך את כל פעילות האריזה והסימון ע"י שימוש בשירותי אריזה – בתוספת תשלום כמובן.

הובלות

יחד עם כל הטיפים למעבר דירה שנאמרו עד כה, בחירה נכונה של שירות הובלות לא פחות חשוב. האם יום המעבר יעברו בסבבה או בליווי עוגמת נפש תלוי רבות בחברת הובלות. יש לבדוק כי מדובר בחברת הובלות בעלת וותק, מוניטין חיובי, צי משאיות ולקוחות מרוצים. מומלץ ביותר לבצע השוואה ולקבל כמה הצעות. על ידי התרשמות מכל חברה וחברה תדעו לבצע את הבחירה הנכונה בחברת הובלות. אל תתפשרו על ביטוח הובלות ותדאגו להיות נוכחים ולפקח על כל התהליך.

יום המעבר

לאחר שהעמסתם את כל הציוד על המשאית יש לבצע סריקה אחרונה. לנתק את הגז והחשמל ולהגיד להתראות לדירה הישנה. בבית החדש, לאחר שהסדרתם מראש מקום חנייה נגיש למשאית הובלות וכל הציוד בבית, רצוי לבדוק שהכול שלם ותקין. עוד לפני שהמובילים עוזבים את המקום. בכל אופן, את מעבר דירה מומלץ לבצע מוקדם בבוקר כאשר אתם רעננים. בסיום המעבר, אפשר לקחת קצת מנוחה ולא להתחיל ישר בארגון הדירה החדשה.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן