טיפול בהפרעות אכילה

אי אפשר להפסיק לאכול ולכן טיפול בהפרעות אכילה הוא למעשה טיפול בהפרעות הנפשיות שגורמות לאובדן שליטה באכילה. זה יכול להיות לכיוון של אנורקסיה או בולמיה או שילוב של שתיהן, וזה יכול להיות אובססיה מסוימת לאוכל שמתבטאת בהתעסקות מוגזמת באיסורים ובהימנעות מאכילת מאכלים מסוימים בטיעונים שונים. אוכל אינו אמור להיות אובססיה לכאן או לכאן וברגע שחורגים מכך זה ברור שיש כאן בעיה שיש לטפל בה בהקדם ולפי כל הכללים של טיפול נפשי בהתמכרויות ובהפרעות התנהגות מסוימות. הרעבה עצמית או האבסה עצמית מחייבות גישות שמעודדות אנשים כאלה להתמודד עם הגורמים הפסיכולוגיים שמניעים אותם לכך ושיקום של החיים שלהם ללא הפרעת אכילה. הנזקים הבריאותיים שנגרמים כתוצאה מכך קשים ולעתים בלתי הפיכים ואין מנוס מעזרה מקצועית. בווילה מטריקס מתמחים בטיפול בהתמכרויות שונות וגם בהתמכרות לאוכל לכאן או לכאן. הטיפולים כוללים גישות מתקדמות כמו פסיכודרמה והתייחסות למערכות יחסים, תכנית 12 הצעדים וקבוצות שבהן יש דינמיקה קבוצתית שמעודדות התבוננות הדדית.

מודלים שונים של אכילה

לא רק מודלים של יופי גורמים להפרעות כאלה אלא גם מודלים שונים של אכילה שמנותקים ממה שהגוף צריך באמת והם מדרדרים לפגיעה עד כדי תת תזונה. ההפרעות השונות מוכרות כהרעבה או כהאבסה והן למעשה על אותה סקאלה של הפרעות אכילה והתייחסות מעוותת לגוף ולדימוי העצמי. זה יכול להיות בעקבות טראומה או משבר נפשי וזה יכול להיות בגלל יחסים מעוותים במשפחה שמעמיסים את רוב משקל הציפיות על הלוקים בהפרעה שמנסים לפצות או להעניש את עצמם. הקשיים האלה אמורים להתברר במסגרת טיפולית תומכת שבה אפשר לחקור את הבעיה במשך ימים שבהם מתנקים מדפוסים הרסניים של אכילה או הרעבה ואחר כך מתחילים ליצור את ההרגלים החשובים של יצירת שגרה בריאה.

מה עושים במרכז הגמילה?

במרכז גמילה מעניק טיפול בהפרעות אכילה מקבלים את הכלים להתבונן במערכות היחסים שגורמות לעיוות התפיסה, מקבלים טיפל נפשי שמסדר מחדש את מערכות היחסים ומעמיד במרכזן את המטופל כדי לשפר את הדימוי העצמי שלו וכדי ליצור קשר חיובי ובונה ובריא יותר גם עם עצמו וגם עם המשפחה והחברים, ואם צריך נותנים במקרים מסוימים גם תרופות על מנת לאזן מוחית וגופנית מה שקשה לאזן בלי זה. את השגרה החדשה בונים עם סדר יום שבו מכבדים את הגוף ואת הנפש מחדש ויוצאים להשתלב בחיים מחוץ למקום עם גישה אופטימית ומאוזנת יותר. וילה מטריקס מציעה את הטיפול הזה לכל סוגי הפרעות האכילה כדי להחלים ולהשתקם.פרטים נוספים בטל 0504949696

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן