אתגרים יום יומיים – גמילה מסמים היא רק תקופה קצובה בזמן

אף על פי שמטופלים רבים שמגיעים במרכזי גמילה חושבים שמדובר על סוף העולם, התקופה בתוך מרכז הגמילה היא קצובה ומאוד אינטנסיבי. ולכן, צריך להסתכל על החיים באופן כללי, ולהבין שתהליך הגמילה הוא תהליך שאף פעם לא נגמר – אלא יש להסתכל בפרופורציות. מוזמנים לפנות אל מרכז הגמילה ויקטוריה רנסנס ולהתחיל בתהליך היטב.

אתגרים יום יומיים – גמילה מסמים היא רק תקופה קצובה בזמן

קרדיט: Freepik

האחריות היא כולה שלכם

מכון גמילה מסמים הוא מקום שבו מתבצע טיפול אקוטי לאירועים קיצוניים של אנשים אשר מתמודדים עם בעיות התמכרות לסמים ולאלכוהול. לא מדובר על מתקן שבו נמצאים אנשים באופן קבוע ולאורך שנים. אלא על טיפול ממוקד מטרה, מוקצב בזמן, בתנאים מאוד מורכבים, שיכול לעזור למטופל לקבל את הכלים הבסיסיים בדרך ליצירת חיים בריאים הרבה יותר. ולכן, האחריות להפקת הלקחים ולתהליך אפקטיבי בתוך מרכז לגמילה, מוטלת על הכתפיים של המטופל.

חשבו על השלב הבא בחיים שלכם

ביום שבו אתם נכנסים אל תוך מוסד גמילה מאלכוהול, צריך לשאול שאלה אחת – איך הגענו למצב הזה והאם ניתן לעשות את הדברים אחרת בעתיד? התשובות שתקבלו במהלך התקופה, הן אלו שיעזרו לכם לתכנן את החיים אחרי מרכז הגמילה, ולקחת החלטות אישיות שישנו את האופן שבו אתם רואים את החיים. זה לא עניין של החלטה חד פעמית. עבודה לאורך זמן והסתכלות בפרספקטיבה על החיים שאתם לא רוצים לחיות עוד, יעזרו לכם למצוא את התשובות האישיות שלכם ולחשוב בצורה הולמת על היום שאחרי מרכז הגמילה.

נסו להתרחק ממקורות מסוכנים

הכלים שמקבלים כחלק משגרת החיים בתוך מרכז גמילה, עוזרים לכם גם בהווה אבל גם בעתיד לבוא. למשל, אלמנט המפתח בתוך גמילה ממשככי כאבים הוא היכולת לעצור את ההידרדרות רגע אחד לפני שאתם לא שולטים בסיטואציה. צריך לדעת להגיד לא לתרופות מרשם, גם אם יש הזדמנות חד פעמית לקבל גישה לתרופות שבעבר עזרו לכם לעבור את היום. אם תצליחו לעמוד במשימה, גם לאחר שהשתחררתם ממרכז הגמילה, תדעו מה הוא סיפוק אמיתי בחיים ומה היא העוצמה של תחושת השחרור האישית שלכם מהתלות בסם.

ככל שחשוב לכם לקחת אחריות על החיים, ולקבל טיפול לבעיות סמים קשות, הצוות המקצועי של מרכז הגמילה ויקטוריה רנסנס יכול לסייע למצוא את התשובה הנכונה ביותר לכם על בסיס ניסיון רב שנים בתחום. לפרטים נוספים וליצירת קשר, טלפנו: 1-800-205077.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן